torsdag 18. mars 2010

KOMMENTAR INFORMASJONSKOPETANSE

Jeg har kommentert Maria Vister Dommersnes sin blogg:

Du har skrevet et fantastisk innlegg. Det er helt utrolig hva man kan finne på YouTube. Jeg hadde aldri vært inne på dette nettstedet før jeg begynte på dette studiet. Jeg må si jeg er overrasket over hva man kan finne der. Videoen du la ut kom med gode tips om dette emnet.

Jeg er helt enig med deg at både elever og lærere har for liten kompetanse på dette feltet. Jeg gleder meg til denne leksjonen. Håper jeg lærer mye når det gjelder informasjonskompetanse som både jeg og elevene mine vil ha stor nytte av.

Nå nærmer det seg slutten på dette studiet. Det har vært et krevende studie, men du verden så mye jeg har lært.

Lykke til videre:)

Jeg har kommentert Gunn Myrens blogginnlegg:

Du har skrevet et fint innlegg med flere gode poeng. Det er ikke lett å finne frem i havet av informasjon vi finner på nettet. Jeg er helt enig med deg at både elever og lærere mangler kompetanse på dette feltet. Jeg håper på mange gode tips når jeg er ferdig med dette studiet.

Da jeg gikk på lærerhøyskolen, hadde vi en historielærer som var veldig opptatt av å være kildekritisk. Hele undervisningen hans gikk ut på å vurdere tekster rundt samme tema. Det er så lett å tro på alt som er skrevet. Jeg fikk mange aha opplevelser det året vi hadde ham. Han var inspirerende og engasjerende, en fantastisk lærer!
Lykke til videre med studiet. Nå nærmer det seg slutten:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar